1954-2019 m.
Viktoras Ramonas
Viktoras Ramonas gimė 1954 m. liepos 31 d. Rusijoje, Irkutsko srityje. Į šį nesvetingą kraštą buvo ištremti jo tėvai. Šeimai grįžus į Lietuvą, 1961 m. rudenį V.Ramonas pradėjo mokytis Kuršėnų vidurinėje mokykloje. Ją baigęs 1972 m. stojo į Kauno politechnikos institutą Automatikos fakultetą, kurį baigęs įgijo inžinieriaus matematiko specialybę. Tuo nepasitenkindamas, mokslus tęsė aspirantūroje tame pačiame Institute. Mokslinio darbo sritis - elektroninių prietaisų funkcinė diagnostika.
Skaityti daugiau
Viktoras nuo mažens domėjosi aviacija. Tačiau dėl savo tremtinio biografijos neturėjo galimybių įstoti į sovietinę aviacijos profilio mokyklą. Teko darbuotis pagal specialybę Valstybiniame kelių projektavimo institute, projektuojant įvairius objektus, tarp jų Vilniaus - Klaipėdos ir Vilniaus - Panevėžio automagistrales.
Lietuvai atgavus nepriklausomybę, V.Ramonas visa galva pasinėrė į aviaciją. 1998 m., būdamas 44 metų, jis atėjo į Kauno aeroklubą. Čia po metų mokymosi gavo lakūno mėgėjo licenciją. Vėliau tobulinosi Lietuvos aviacijos institute - įgijo skrydžių pagal prietaisus kvalifikaciją.
Kurį laiką V.Ramonas Pietų Afrikos respublikoje mokėsi daugiamotorių lėktuvų pilotavimo, skraidė įvairiose Europos valstybėse. Iš Pietų Afrikos į Lietuvą atskraidino savo įsigytą lėktuvą. Tarp Lietuvos lakūnų mėgėjų tai buvo pirmas toks tolimas ir sudėtingas skrydis.
2003 m. vasarą, minint istorinio pilotų Stepono Dariaus ir Stasio Girėno skrydžio per Atlantą 70-ąsias metines, Viktoras Ramonas kartu su kitu Kauno aeroklubo lakūnu Gintautu Staniuliu dvimotoriu lėktuvu pakartojo šį legendinį skrydį - perskrido Atlantą ir sėkmingai nusileido Niujorke. Šiam projektui, kurį lakūnai pavadino „Lituanica 70“, V.Ramonas ir G.Staniulis rengėsi daugiau nei pusmetį. Birželio 20 dieną po iškilmingų palydėtuvių abu lakūnai dvimotoriu lėktuvu „Piper Twin Comache“ (PA-30) pakilo iš Kauno Dariaus ir Girėno oro uosto. Po 6 valandų skrydžio nusileido Norvegijos mieste Bergene ir porą dienų laukė palankaus skrydžiui oro. Tačiau bandant lėktuvo variklius trūko stabdžiai ir pajudėjęs lėktuvas atsitrenkė į šalia stovėjusį sunkvežimį. Teko keisti sulamdytą lėktuvo sraigtą, o variklį išbandyti atestuotoje Oslo įmonėje. Bergene lietuviai užtruko ilgiau kaip savaitę. Tęsdami skrydį lietuviai leidosi Islandijoje, Grenlandijoje ir dviejuose Kanados miestuose. Paskutinis etapas iš Kanados miesto Sent Džonso iki Niujorko truko apie dvi valandas. Prieš 33 metus pagamintu lėktuvu V.Ramonas ir G.Staniulis 7,5 tūkstančio kilometrų tikėjosi įveikti per 35-37 skrydžio valandas, tačiau kelionė dėl nepalankių oro sąlygų ir smulkių incidentų iš Kauno iki Niujorko truko 16 parų. Šis lakūnų oro žygis tapo įsimintinu įvykiu tiek patiems lakūnams, tiek aviacijos bendruomenei ir jos gerbėjams.
2003 m. vasarą, minint istorinio pilotų Stepono Dariaus ir Stasio Girėno skrydžio per Atlantą 70-ąsias metines, Viktoras Ramonas kartu su kitu Kauno aeroklubo lakūnu Gintautu Staniuliu dvimotoriu lėktuvu pakartojo šį legendinį skrydį - perskrido Atlantą ir sėkmingai nusileido Niujorke. Šiam projektui, kurį lakūnai pavadino „Lituanica 70“, V.Ramonas ir G.Staniulis rengėsi daugiau nei pusmetį. Birželio 20 dieną po iškilmingų palydėtuvių abu lakūnai dvimotoriu lėktuvu „Piper Twin Comache“ (PA-30) pakilo iš Kauno Dariaus ir Girėno oro uosto. Po 6 valandų skrydžio nusileido Norvegijos mieste Bergene ir porą dienų laukė palankaus skrydžiui oro. Tačiau bandant lėktuvo variklius trūko stabdžiai ir pajudėjęs lėktuvas atsitrenkė į šalia stovėjusį sunkvežimį. Teko keisti sulamdytą lėktuvo sraigtą, o variklį išbandyti atestuotoje Oslo įmonėje. Bergene lietuviai užtruko ilgiau kaip savaitę. Tęsdami skrydį lietuviai leidosi Islandijoje, Grenlandijoje ir dviejuose Kanados miestuose. Paskutinis etapas iš Kanados miesto Sent Džonso iki Niujorko truko apie dvi valandas. Prieš 33 metus pagamintu lėktuvu V.Ramonas ir G.Staniulis 7,5 tūkstančio kilometrų tikėjosi įveikti per 35-37 skrydžio valandas, tačiau kelionė dėl nepalankių oro sąlygų ir smulkių incidentų iš Kauno iki Niujorko truko 16 parų. Šis lakūnų oro žygis tapo įsimintinu įvykiu tiek patiems lakūnams, tiek aviacijos bendruomenei ir jos gerbėjams.
Viktoro Ramono gyvenimas baigėsi netikėtai 2019 m. gruodžio 8 dieną, nukritus mokomajam dvimotoriui lėktuvui „Piper PA-30“. Lėktuvas nukrito į gyvenamojo namo kiemą Noreikiškėse, Kauno rajone. Kartu su patyrusiu pilotu V.Ramonu žuvo ir tuo lėktuvu skridęs jo mokinys.