Eksponatai

Lauko ekspozicija
VIDAUS EKSPOZICIJA

Lauko ekspozicijoje – kariniai naikintuvai, sraigtasparniai ir restauruotas radaras-lokatorius

Šalia aerodromo esančioje aikštelėje, po atviru dangumi eksponuojami dar V.Lapėno, žymaus akrobatinio skraidymo meistro, atgabenti kariniai mokomieji ir kovos naikintuvai, bei sraigtasparniai naudoti apie 1980 metus. Tarp jų:

Naikintuvas SU-15
1950m.

Naikintuvas SU-15

Pirmasis TSRS pagamintas lėktuvas galintis skristi bet kokiu oru. Iš viso tokių lėktuvų buvo pagaminta tik apie 1500 vienetų. Gaminamas buvo gamykloje „Sukhoi“, kurią 1939 m. įkūrė konstruktorius Pavel Sukhoi.

Naikintuvas MIG-21
1956m.

Naikintuvas MIG-21

Antros kartos TSRS naikintuvas, labiausiai paplitęs viršgarsinis lėktuvas pasaulyje, kuriuo buvo skraidoma net 47 šalyse. Lėktuvo pavadinimas MIG kilęs nuo gamyklos Nr. 155 įkūrėjų, konstruktorių Mikojan ir Gurevič pavardžių. Šie naikintuvai serijiniu būdu buvo gaminami ne tik TSRS, bet ir Čekoslovakijoje, Indijoje, Kinijoje. Į pirmąjį skrydį MIG-21 pakilo 1956 m. liepos 16 dieną.

Naikintuvas MIG-23
1967m.

Naikintuvas MIG-23

Pirmasis TSRS pagamintas lėktuvas galintis skristi bet kokiu oru. Iš viso tokių lėktuvų buvo pagaminta tik apie 1500 vienetų. Gaminamas buvo gamykloje „Sukhoi“, kurią 1939 m. įkūrė konstruktorius Pavel Sukhoi.

mokomasis lėktuvas L-29
1959m.

mokomasis lėktuvas L-29

Pirmasis Čekoslovakijoje suprojektuotas ir 1959 m. pagamintas reaktyvinis lėktuvas. Šie orlaiviai, kuriuose sumontuoti reaktyviniai varikliai, savo valdymu imituoja tikrus karinius naikintuvus, tik jų skrydžio valandos kaina ženkliai mažesnė.

malūnsparnis Mi-2
1961m.

malūnsparnis Mi-2

Plačiai naudotas kariuomenės, greitosios medicinos pagalbos, milicijos ir gelbėjimo tarnybos, vienintelis TSRS suprojektuotas malūnsparnis gamintas už Tarybų Sąjungos ribų. Pagamintas „Mil“ gamykloje Rusijoje, pirmą skrydį įvykdęs 1961 m. rugsėjo 22 d. 1964 m.. malūnsparnio gamyba buvo perkelta į Lenkiją, šalia Liublino įsikūrusią Swidnik gamyklą.

dviejų turbinų sraigtasparnis Mi-8
1961m.

dviejų turbinų sraigtasparnis Mi-8

Vienas iš daugiausiai TSRS pagamintų sraigtasparnių, turėjęs daugiau nei 30 versijų ir naudojamas daugiau nei penkiasdešimtyje šalių. Pradėtas gaminti Michailo Milo Maskvos sraigtasparnių gamykloje. Pirmąjį skrydį šis sraigtasparnis atliko 1961 m. liepos 9 d., o TSRS karinėms pajėgoms jis buvo pristatytas tik 1967 m.

radaras-lokatorius AORL-85
1980m.

radaras-lokatorius AORL-85

Pirmasis TSRS pagamintas lėktuvas galintis skristi bet kokiu oru. Iš viso tokių lėktuvų buvo pagaminta tik apie 1500 vienetų. Gaminamas buvo gamykloje „Sukhoi“, kurią 1939 m. įkūrė konstruktorius Pavel Sukhoi.

VIDAUS EKSPOZICIJA

Muziejaus viduje - nuo S.Dariaus ir S.Girėno transatlantinio skrydžio reliktų iki asmeninių pilotų daiktų

istros muziejaus viduje dariaus ir gireno skrydzio reliktai istros muziejaus vidus

Muziejuje eksponuojamos relikvijos (retų dokumentų kopijos, laikraščių straipsniai, tarpukario nuotraukos ir t.t.), primenančios S.Dariaus ir S.Girėno skrydį per Atlantą.

Taip pat galima pamatyti:

  • lėktuvų greičio matavimo prietaisus, juostines, vielines ir net titaninio korpuso juodąsias dėžes,
  • TSRS karinių pajėgų naudotą antžeminį vielinį garso įrašų magnetofoną MH-61 aerodromų komandiniuose punktuose radijo pokalbiams įrašyti ir atgaminti,
  • įvairių šalių karinių oro pajėgų karininkų paradinių uniformų durklų („kortikų“) kolekciją,
  • 1934 m. Lietuvos oro skautų peiliukus,
  • gelbėjimosi parašiutą PLP-60,
  • piloto šalmą, kuriame įrengta radijo ryšio sistema, deguonies kaukės prijungimas ir nuleidžiamas saulės šviesos filtras,
  • ir daug kitų įvairių prietaisų ir lakūnų ekipiruotės.

Daug eksponatų yra atkeliavę iš Didžiosios Britanijos ir yra menantys II pasaulinį karą.

Skaityti daugiau
Eksponatų galerija

Žymiausių Lietuvos aviatorių istorijos

lietuvos aviatoriu istorijos

Ant sienų puikuojasi stendai primenantys apie žydrąją padangę palikusius bičiulius:

  • žymų aviatorių Vytautą Lapėną;
  • šio aerodromo puoselėtoją, sklandytoją, aviatotių ir aviacijos rėmėją Valdą Šimoliūną. 2008 m. Italijoje mirusį aviatorių, kuriam neatlaikė širdis sužinojus apie artimo bičiulio V.Lapėno žūtį;
  • Darių Išganaitį - akrobatinio skraidymo Europos vicečempioną 2004 m. mirusį nuo patirtų sužalojimų per lėktuvo SU-29 avariją Kaune;
  • nepamirštamą ir vienintelį lietuvį kosmonautą Rimantą Stankevičių, skraidžiūsį 57 tipų lėktuvais, turėjųsį per 4 tūkstančius valandų skrydžių stažą ir pirmosios klasės lakūno-bandytojo kvalifikaciją. 1990 m. rugsėjo 9 d. žuvusį Italijoje Solgareda aerodrome, aviacijos šou metu pilotuojant naikintuvą SU-27.

Daug eksponatų yra atkeliavę iš Didžiosios Britanijos ir yra menantys II pasaulinį karą.

Skaityti daugiau
Daugiau apie lakūnus

Įdomybės technikos ir elektronikos mėgėjams bei kiti eksponatai

istros muziejaus vidaus ekspozicija 1 istros muziejaus vidaus ekspozicija 2

Technika ir elektronika kurią pamatysite:

  • lėktuvų greičio matavimo prietaisus, juostines, vielines ir net titaninio korpuso juodąsias dėžes. Įdomu tai, kad antžeminį vielinį garso įrašų magnetofoną MH-61, naudojamą aerodromų komandiniuose punktuose radijo pokalbiams įrašyti ir atgaminti nuo 1961 m. gamino Vilniaus „Vilma“ radijo gamykla, o naudojo TSRS karinės pajėgos. Muziejuje saugoma ir tokia juodoji dėžė, kokią naudojo rusų naikintuvas numuštas turkų prie Sirijos sienos;
  • gelbėjimosi parašiutą PLP-60;
  • lakūnų ekipiruotę: lakūnų aukštuminiai šalmai, aviacinės ausinės, deguonies bakeliai, pilotų akiniai ir t.t.;
  • įvairius prietaisus, naudotus ir naudojamus aviacijoje: gelbėjimosi plūdurai, plančetės, aviacinės radijo stotys, kompasai, siųstuvai, GPS prietaisai, šviestuvai, tupimo lempos, infraraudonųjų spindulių prožektorius, pirmo ir antro pasaulinio karo laikų propeleriai, aviahorizontai ir kiti prietaisai;
  • aviahorizontą AGI-IK: dar naudojamą kai kuriuose lėktuvuose, nors kaip teigiama turi ir trūkumų. Žuvus pirmajam pasaulyje kosmonautui Jurijui Gagarinui, viena iš versijų buvo, jog tai tokio prietaiso kaltė.
Skaityti daugiau
istros muziejus unikalus eksponatai

UNIKALŪS EKSPONATAI:

Dar vestibiulyje lankytojus pasitinka didžiulis spalvingas vitražas, šlovinantis tarybinės aviacijos pasiekimus. Šis vitražas atkeliavo iš Latvijos Rygos aviacijos instituto. Muziejuje jis buvo restauruotas ir dabar džiugina muziejaus lankytojus. Skaityti daugiau


Vienas iš įspūdingiausių eksponatų yra pažeistas lėktuvo JAK 50 sparnas. Šiuo lėktuvu tik didelio meistriškumo dėka sėkmingai pavyko nusileisti šviesaus atminimo žymiam lakūnui ir instruktoriui Levui Joniui. Daug eksponatų yra atkeliavę iš Didžiosios Britanijos ir yra menantys I ir II pasaulinį karą.

LAUKO EKSPOZICIJA

Atvyk į Įstros muziejų ir pamatyk eksponatus gyvai!

Edukacinė pramoga kuri patiks visai šeimai.